The video projections of the photography works of the students from ASFA’s Photography studio are a synthesis of different approaches and themes with a particularly interesting conceptual and plastic dialogue.

“The projections deal with issues of multiple readings about personal and social identity, urban and natural environment. They touch on issues related to institutions, relationships, alienation. They explore the painting and sculptural approach to image and to photography itself in art, as an image – painting or as a file or as a cinematic narrative.

The students’ approach with the means of photography attempts to record the contradictions and complexity of reality, sometimes it gives us images with a dose of humor or irony, with a subversive mood or with a detached look, and sometimes even with tenderness. It invites us to imagine metropolitan stories, images of a wider community, with creativity and imagination” (Manolis Babousis, from the text of the exhibition Imagination, 2011, Metropolitan Stories, Moschato)

The images were selected and edited in 2011 by Professor Manolis Babousis, while the production of the videos was done under the curation of Yannis Chitopoulos and Marilis Fotopoulos, former students of the ASFA’s Photography Lab. The music accompanying the videos is composed by Joachim Latarjet.

Οι βιντεοπροβολές των φωτογραφικών εργασιών των σπουδαστών του εργαστηρίου φωτογραφίας, 1999 – 2013,

αποτελούν σύνθεση διαφορετικών προσεγγίσεων και θεματικών με έναν ιδιαίτερα ενδιαφέρον εννοιολογικό και πλαστικό διάλογο.

« Οι προβολές πραγματεύονται θέματα με πολλαπλές αναγνώσεις γύρω από την προσωπική και κοινωνική ταυτότητα, το πολεοδομικό και το φυσικό περιβάλλον. Θίγουν ζητήματα που αφορούν τους θεσμούς, τις σχέσεις, την αλλοτρίωση. Διερευνούν τη ζωγραφική και γλυπτική προσέγγιση στην εικόνα και την ίδια τη φωτογραφία στην τέχνη, σαν εικόνα – πίνακα ή σαν αρχείο ή σαν κινηματογραφική αφήγηση.

H προσέγγιση των φοιτητών με τα μέσα της φωτογραφίας επιχειρεί να καταγράψει τις αντιφάσεις και την πολυπλοκότητα της πραγματικότητας, μας δίνει εικόνες άλλοτε με χιούμορ ή ειρωνεία, με ανατρεπτική διάθεση ή με αποστασιοποιημένη ματιά, άλλοτε όμως και με τρυφερότητα. Μας καλεί να φανταστούμε μητροπολιτικές ιστορίες, την εικόνα μιας ευρύτερης κοινότητας, με ευρηματικότητα και φαντασία» (Μανώλης Μπαμπούσης, από το κείμενο της έκθεσης Ιmagination, 2011, Μητροπολιτικές Ιστορίες, Μοσχάτο)

Η επιλογή και το μοντάζ των εικόνων έγιναν το 2011, με επιμέλεια του καθηγητή Μανώλη Μπαμπούση, ενώ η παραγωγή των βιντεοπροβολών έγινε με την επιμέλεια του Γιάννη Χιωτόπουλου και Μαρίλιας Φωτοπούλου, πρώην σπουδαστών του Εργαστηρίου. Η μουσική είναι του Joachim Latarjet.

Η τεκμηρίωση του φωτογραφικού έργου των αποφοίτων του πρώτου Εργαστηρίου Φωτογραφίας, 1999-2012,
καταγράφει τη δημιουργική προσέγγιση των σπουδαστών που συμμετείχαν στα πλαίσια του εκπαιδευτικού του προγράμματος.
Αναδεικνύει ζητήματα που έθετε το εργαστήριο, τα ίδια τα έργα των αποφοίτων και αφορούν θέματα: φύλλου και ταυτότητας, το πολεοδομικό και φυσικό περιβάλλον, την καταστροφή του, τους θεσμούς και την εξουσία, τη συσσώρευση, την κατανάλωση και την αλλοτρίωση, την απώλεια, την μελαγχολία της μοναξιάς και τις ανθρώπινες σχέσεις, τον ιδιωτικό και τον δημόσιο χώρο, τα στερεότυπα στην ζωή και την τέχνη.
Οι σπουδαστές του Εργαστηρίου με τα μέσα και τις μορφές της φωτογραφικής εικόνας ή συνδυαστικά με άλλα μέσα με ευρηματικότητα και νηφάλια παρατήρηση, υιοθέτησαν είτε μία άμεση καταγραφική και αντικειμενική προσέγγιση, είτε μια προσωπική αφήγηση, χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία ως καθημερινό οπτικό ημερολόγιο, ή ασκούντο να δομούν κριτικά την φωτογραφική εικόνα μέσα από την αποδόμηση, την προσεκτική κατασκευή, τη γλυπτική και ζωγραφική προσέγγιση, τη σκηνοθεσία, και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φωτογραφικής διαδικασίας, την απουσία το φως, τη σιωπή της.
Μια φωτογραφική εικόνα δεν αντιστοιχεί συνήθως, σ’ ένα και μόνο θέμα, σε μία και μόνη ερμηνεία, δεν υπάρχει χωρίς μια άλλη εικόνα να προηγείται και μια άλλη να την διαδέχεται. Η διαδρομή και η διαδοχή τους δημιουργεί έναν ρυθμό, η προηγουμένη ερμηνεύει την επόμενη, η επόμενη την προηγούμενη, την αναδεικνύει ή την περιορίζει. Ο πλαστικός και ο εννοιολογικός διάλογος των φωτογραφικών εικόνων, ήταν ένα από τα ζητούμενα και αφετηρία της δημιουργικής διαδικασίας.
Η επιλογή και η διαδοχή των φωτογραφιών της τεκμηρίωσης ακολουθεί την επιμελητική και εκπαιδευτική προσέγγιση των εκθέσεων και βιντεοπροβολών του εργαστηρίου, οι οποίες συνέθεταν έναν αδιάκοπο διάλογο ενέργειας, έντασης και αισθήσεων των διαφορετικών εικόνων ανεξάρτητά χρονολογίας, θεμάτων, τάσεων και μορφών. Δημιουργούσαν νέους συνειρμούς, ανατροπές και παράλληλους λαβύρινθους.
Το 1999, η φωτογραφία δεν αποτελούσε γνωστικό αντικείμενο κατεύθυνσης της ΑΣΚΤ, ούτε περιοριζόταν στην αποκλειστικότητα των φωτογραφικών χώρων.
Πιστεύοντας πως το μεγαλύτερο μάθημα της τέχνης και της διδασκαλίας είναι ένας περίπατος ελευθερίας στη γνώση, η τεκμηρίωση του φωτογραφικού έργου των αποφοίτων του εργαστήριου, επεδίωξε να καταγράψει τις αντιφάσεις και την πολυπλοκότητα της ελληνικής πραγματικότητας, ενθαρρύνοντας εργασίες που δεν ακολουθούσαν προβλέψιμα στερεότυπα, ή τις μορφές του έργου του δασκάλου τους.

ASFA’s Photography Studio

was founded in 1999 based on architectural design prepared by Manolis Babousis as an architect, after being appointed as an Professor of Photography. He also studied the acquisition of high-quality equipment and supervised its construction.

The workshop had three blocks: the visual in combination with other media, the theoretical where he examined the paths of the photographic image in contemporary art and the technical, providing the students with the relevant supporting theoretical material.

At the end of each academic year, the students presented their work, on contemporary themes, in a large exhibition curated by Manolis Babousi, in the basement foyer of the school with large and small prints as an exclusive production of the workshop.

During its operation, a rich photo library was created and the ASFA’s library was enriched with more than 2,000 book titles related to photography.

At the same time, a workshop’s website was created, where a large database was organized and providing to the students an access to international bibliography,and with links to all important places of art, (Museums, educational institutions, etc.), while all theoretical courses, assignments, activities , the exhibitions of the workshop were on line. The site photography. asfa.gr remains active to this day.

The non-inclusion of photography in studies that leads to a diploma, also led Manolis Babousis to his resignation in 2013.

Τeaching staff 1999-2013

Professor: Manolis Babousis, / Faculty Members: Alexandros Voutsas, Yiota Karaplis, Giorgos Totskas / Associates: Marilia Fotopoulou ,Yannis Chiotopoulos.

Το Eργαστήριο Φωτογραφίας της ΑΣΚΤ 1999 – 2013

ιδρύθηκε το 1999 με βάση τη μελέτη διαμόρφωσης που εκπόνησε ως αρχιτέκτονας ο Μανώλης Μπαμπούσης μετά την εκλογή του ως επίκουρος καθηγητής φωτογραφίας. Μελέτησε επίσης την προμήθεια υψηλής ποιότητας εξοπλισμού και επέβλεψε την κατασκευή του.

Το εργαστήριο είχε τρεις άξονες: τον εικαστικό συνδυαστικά με άλλα μέσα, τον θεωρητικό όπου εξέταζε τις διαδρομές της φωτογραφικής εικόνας στη σύγχρονη τέχνη και τον τεχνικό, παρέχοντας στους σπουδαστές το ανάλογο υποστηρικτικό θεωρητικό υλικό.

Στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού έτους οι σπουδαστές παρουσίαζαν το έργο τους, γύρω από σύγχρονα θέματα σε μια μεγάλη έκθεση με επιμέλεια του Μανώλη Μπαμπούση, στο ενιαίο υπόγειο φουαγιέ της σχολής με μεγάλες και μικρές εκτυπώσεις, αποκλειστική παραγωγή του εργαστηρίου.

Στο διάστημα της λειτουργίας του δημιουργήθηκε μια πλούσια φωτοθήκη και εμπλουτίστηκε η βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ με περισσότερους από 2.000 τίτλους βιβλίων σχετικούς με τη φωτογραφία.

Παράλληλα δημιουργήθηκε το site του εργαστηρίου, όπου οργανώθηκε μια μεγάλη βάση δεδομένων και παρείχε στους φοιτητές πρόσβαση σε διεθνή βιβλιογραφία, σε links με όλους τους σημαντικούς χώρους της τέχνης, ( Μουσεία εκπαιδευτικά ιδρύματα κλπ), ενώ όλα τα θεωρητικά μαθήματα, οι εργασίες, οι δραστηριότητες και οι εκθέσεις του εργαστηρίου βρίσκονταν on line.Το site photography. asfa.gr μέχρι και σήμερα παραμένει ενεργό.

Η μη ένταξη της φωτογραφίας σε εργαστήριο κατεύθυνσης που οδηγεί σε δίπλωμα, οδήγησε και τον Μανώλη Μπαμπούση σε παραίτηση το 2013.

Εκπαιδευτικό προσωπικό 1999-2013

Καθηγητής: Μανώλης Μπαμπούσης, / ΕΙΔΙΠ: Αλέξανδρος Βούτσας, / ΕΤΕΠ: Γιώτα Καραπλή / ΕΕ: Γιώργος Τότσκας / Σύμβαση. Έργου: Μαρίλια Φωτοπούλου , Συνεργ:Γιάννης Χιωτόπουλος.

2007-2011, Εργαστήριο Φωτογραφίας της ΑΣΚΤ

Αthens, Photo Festival, Τεχνόπολη , Αθήνα 2011,

βίντεο προβολή φωτογραφιών, σπουδαστών των ετών 2007-2011, Μουσική Joachim Latarjet, διάρκεια 10:05

2007-2011, Photography studio of ASFA
Athens, Photo Festival, Technopolis, Athens 2011,
video projection of photos of students from 2007-2011, Music by Joachim Latarjet, duration 10:05

Imagination 4 / 201, Εργαστήριο Φωτογραφίας της ΑΣΚΤ ,

Μητροπολιτικές Ιστορίες, Μοσχάτο 2011, μία εκ των οκτώ ταυτοχρόνων βίντεο προβολών φωτογραφιών, σπουδαστών του εργαστηρίου, διάρκεια 3:46